Irritationsinlägg riktat mot TELE2

Jag måste få skriva ut min irritation nu, eftersom de människor jag pratat med på Tele2s kundtjänst inte har ett OK bemötande.
 
Allt började med att jag i slutet utav augusti träffade två stycken säljare ifrån Tele2, som i stort sätt lurade på mig ett nytt mobilt bredband och en ny telefon med nytt abonnemang. De sa till mig att mina gamla abonnemang skulle försvinna automatiskt och förklarade hur det gick till osv.
Visst, jag kan erkänna att jag var dum och gick på det där.
Jag fick ett nytt mobilt bredband, men ingen ny telefon. Jag fick dubbla räkningar på de mobila bredbandet, vilket killarna sa INTE skulle hända.
 
Iallafall. Jag ringde kundtjänst och fick prata med en jättetrevlig tjej som hjälpte mig att avsluta de nya bredbandet och förlänga mitt abonnemang till telefonen jag hade då.
Jag skulle få en ny vit iPhone 5 som skulle kosta 564:-/månad, fast pris. Superbra! Hon skulle även ta bort alla kostnaden den första månaden för mig eftersom det strulat och jag blivit lurad utav två andra anställda.
 
Det tog ca 4 veckor, sedan fick jag hem den nya telefonen.
MEN, den var i fel färg. Jag fick en svart.
 
Jag ringde till kundtjänst för 2a gången och påpekade detta. Personen jag fick prata med sa att hon skulle skicka en returfraktsedel till mig som jag kunde klistra på paketet och sedan skicka tillbaka. Om jag inte skulle ha gjort detta inom 60 dagar skulle jag bli tvungen att betala hela kostnaden på telefonen ändå.
 
Det gick nästan 4 veckor innan jag ringde kundtjänst en 3e gång för att fråga vart min returfraktsedel var någonstans. Killen jag pratade med sa att han skulle skicka en ny till mig.
 
Fraktsedeln kom efter några dagar och jag kunde skicka tillbaka telefonen.
 
Ungefär 2 veckor senare ringde jag en 4e gång för att kolla om returen kommit tillbaka och ifall min nya telefon var påväg. Returen hade kommit in, och den nya var på väg.
SKÖNT!
 
När jag fick min räkning i slutet utav november visade den en summa på1352:-. Självklart tänker jag "hur fan kan räkningen vara så jävla hög just den här månaden?". Svaret fick jag när jag kollade fakturan och såg att allt det som jag blivit lovad att slippa betala fanns med på fakturan.
Alltså skulle jag betala på en telefon som jag inte ens fått hem, och eftersom jag har autogiro drogs pengarna automatiskt.
 
Den vita iPhonen kom hem till mig i fredags (28 december). När jag ska starta telefonen fungerar inte det. Varför? Jo, för att Tele2 GLÖMT att skicka med ett simkort.
En 5e gång ringer jag till Tele2 för att ifrågasätta detta, eftersom jag betalat telefonen så vill jag ju gärna kunna använda den. Efter en lång väntetid fick jag svaret "Oj, dom måste glömt skicka med det, men jag skickar efter ett här till dig nu". Personen i telefonen sa även att det kunde ta ett par extra dagar eftersom det är massor med röda dagar osv nu.
 
I måndags (31 december) ungefär vid 11-tiden på morgonen, slutade min telefon fungera. "Ingen service" står det högst upp i vänstra hörnet. Det enda om fungerar är att skicka iMessege ifall jag är kopplad till WiFi.
Jag tänkte att det kanske bara varade en stund, och provade även att starta om telefonen flera gånger.
 
Idag fungerar fortfarande inte telefonen, och jag har fortfarande inte fått mitt simkort.
Så idag ringde jag en 6e gång för att ifrågasätta detta. Jag drog även upp hela historien som jag nyss skrivit här, i förhoppning om att iallafall få en ursäkt.
Killen jag pratade med var väldigt kort i sina svar, och sa att ett nytt simkort är aktiverat hos Tele2, och därför är mitt gamla avaktiverat.
 
Så nu sitter jag här, snart 4 månader senare och har fortfarande inte telefonen jag beställde i min hand. Jag sitter fortfarande med min iPhone 4, med sprucken skärm, och kan inte ringa någon eftersom den är avaktiverad.
Jag kan nog inte ens räkna på alla mina händer och fötter hur många personer jag har pratat med ifrån Tele2, och hur många timmar jag suttit i telefon med Tele2, under dessa månader som gått.
Dom kan inte ens be om ursäkt! Finns det ingen kompensation för sånt här? Det är ju för fan pinsamt hur ett så pass stort företag som Tele2 kan tabba sig med en och samma person!
 
En sak har jag iallafall lärt mig efter det här, att när mitt abonnemang går ut 2015 kommer jag INTE välja Tele2. Jag är fruktansvärt besviken.
 
Jag vet att Tele2 sätt inlägg jag skrivit om dem förut på min blogg, så jag hoppas att någon ifrån Tele2 ser detta. Eftersom jag inte kan få någon förklaring eller ursäkt via telefon, så kanske någon kan skicka iväg ett mail till mig eller kommentera det här inlägg.
[email protected]
 
Tack och hej!
/Less tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0