Heldag i Uppsala

Igår hade jag födelsedagskalas här hemma för släkten. Jag fick hur mycket bra saker som helst, allt till lägenheten. Det var allt ifrån brödrost till vispar och kastruller. Hur bra som helst! Jag hade ju räknat med att behöva köpa jättemycket saker på Ikea.

På kvällen drog vi till Pubafton i Edsbro. Det var inte så jättekul där, så jag, Emelie, Elin, Matilda och Frida drog in till Norrtälje och till Piren. När vi stod i kön så träffade jag en kille som jag har behövt prata ut med väldigt länge, så jag tog min chans och pratade med honom i nästan en timme. Det var jätteskönt verkligen!
Vi kom tyvärr inte in på Piren, och eftersom att jag var chaufför och hade pratat jättelänge med den där personen, så hann vi inte ta oss någon annanstans, utan vi drog till Station och käkade och sen åkte vi hem.

Idag har jag, Niklas och Nygren varit i Uppsala. Vi började på Biltema där jag köpte cykeldäck till Matilda. Sen köpte jag en hammare, skruvmejsel och tång till mig själv som jag behöver ha på jobbet.
Vi åkte sedan vidare till NetonNet där jag lämnade tillbaka en brödrost som jag fick igår, råkade få två stycken. Så dom pengarna tog jag tillbaka och åkte till Elgiganten och köpte toastjärn, våffeljärn, hårfön och en grej till min iPhone.

Sen kom vi till det roligaste: IKEA!
Jag fick med mig väldigt mycket saker, bland annat tallrikar, glas, vaser och väldigt mycket annat. Jag orkar faktiskt inte rabbla upp allting. Men jag tänkte låna några bilder ifrån Ikeas hemsida och lägga upp lite utav det jag köpte. Ni som vill veta exakt får väl komma över på en fika någongång ;) Hittade inte bilder på allting, sen kommer jag inte ihåg allt jag köpte heller..

                         
          Två stycken vaser                                  En vas i samma typ fast lite högre
                  
             6 stycken skålar                           En servis i samma färg som skålarna, 18 delar

                 
Köpte 2 stycken förpackningar med 6                              En ganska stor vas
glas i varje, så alltså 12 glas.
  
            5 stycken kökshanddukar                       En stor skål som jag tänkte ha sallad eller chips i

När vi var helt klara på Ikea åkte vi till Chilli. Jag älskar verkligen den affären, det finns så mycket häftiga saker. Blev jättesugen på en soffa där också, inte så jättedyr heller. Men jag ska till Mio och kolla på soffa innan jag bestämmer mig.
Ifrån Chilli fick jag iallafall med mig ett ställ med knivar, en mysig filt och två skålar.
Chillis hemsida hade tyvärr inga bilder på sina varor.

Niklas och Nygren har åkt hem till Penningby, och vi här hemma ska snart äta middag. Mums!

Hoppas ni haft en toppenhelg allihopa!


Kommentarer
Postat av: sofia

Vad fina saker du köpte :)

2011-03-29 @ 13:52:07
URL: http://sofiafurostam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0