Tjenare mannen

Måndag igen, wiho!
Nej inte riktigt.
Idag jobbade vi ovanligt länge faktiskt. Men vi fick mycket gjort också, känns skitbra! Kan säga att det är mycket färg i denna lägenhet, ska visa er nästa vecka när allt är klart tänkte jag :)

Har precis stoppat i mig lite mat. Idag blev det pyttipanna. Hade egentligen tänkt göra laxfilé med potatis för första gången, men jag insåg att det skulle ta för lång tid och att jag inte skulle hinna till spelarmötet kl 18:30 då. Det får bli en annan gång!
Har lite svårt att veta vad jag ska göra till mat faktiskt. Det blir oftast köttbullar, korv, makaroner, pyttipanna, blodpudding, fiskpinnar. Sånt där enkelt ni vet.
Så om ni har tips på någon maträtt som är enkel att göra, så får ni gärna lägga en kommentar! Skulle gärna vilja lära mig göra korvstroganoff, för det älskar jag!

Som sagt, möte 18:30. Ska bli intressant att höra lite om hur det ligger till osv.
Efter det är det löpträning, som jag dock inte ska gå på eftersom jag känner mig lite småkrasslig. Och jag VET att om jag tränar nu idag, så kommer jag bli ännu värre. Väntar hellre tills imorgon och ser hur jag mår då. Jag vet vad som är bäst för min kropp!

Hoppas ni haft en bra måndag, och ser fram emot Midsommar på fredag! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

korvstroganoff ala Sandra :)

1.Stek korv och en hel Gul lök.

Så att det ser ut att ha en brun fin färg på korven men löken ska inte vara helt stekt

2.Sen tar du i en till två små förpackningar med matlagnings grädde, beroende på hur du vill ha det. sen tar du i ketchup och smakar av beroende på hur mycket du ska ha i. 3.sen brukar jag ta och krydda med salt och peppar och låta den koka upp 15 minuter typ beroende på spis.4. nu har ju jag snabb spis så det räcker faktiskt med 15 min. medans det kokar så kan du koka ris.

jätte gott.

2011-06-20 @ 18:40:09
Postat av: Erica

Paj, det är både enkelt, och du kan nästan slänga i vad som helst. Makaronipudding, billigt och gott. Omelett, med tex, bacon, lök, ost, paprika, Ja, samma sak som med paj, enkelt och du kan nästan lägga i vad som helt. :)Wok, i med lök, strimlad kyckling, bacon, wokgrönsaker och sedan toppa med nudlar.. :) Haha, skulle kunna skriva hur mycket som helst, är galen i mat, och speciellt att pröva nya saker :)Lycka till!

2011-07-04 @ 15:00:36
URL: http://rajki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0