En kväll som skulle bli skitkul blev skitkonstig

För er som inte vet så var det Sam Ekonomis studentskiva igår, och den skulle jag, Repan och Niklas gå på.

Efter skolan så åkte vi hem till min mormor i Solna, för där skulle vi sova eftersom vi inte skulle kunna ta oss hem på kvällen.
Så vi åkte dit och fixade med madrasser och sånt där. Vi sminkade oss och klädde på oss kläderna vi skulle ha på oss. Temat var Det här vill jag bli när jag blir stor. Jag var pirat, Niklas hårdrockare och Repan cowboy.
Efter 9 någon gång så drog vi iväg till pendeltåget och hoppade av i Stockholms central. Där träffar vi på Jimmy, Johan, Pontus, Jalle, Patrik, Micke och en till kille som jag inte vet vad han heter.
Vi gjorde iallafall sällskap till Engelen där festen skulle vara.

När vi kom dit så ställde jag ifrån mig min påse med dricka, för jag ville inte ha något mer. Då kom en tjejvakt fram till mig och frågade ifall hon kunde ta påsen om det var alkohol i den. Jag sa att hon kunde ta den för jag ville inte ha något mer.
Niklas hade en öppen öl i sin hand och en öl i en påse som han gick och gav till en manlig vakt, som sa att det var bra gjort av Niklas att ge honom drickan.
När vi sedan kom fram och skulle visa legitimation, så sa en vakt "Du med bandanan kan gå härifrån direkt". Vi fattade ingenting, och jag började gråta. Tydligen var Niklas för full för att komma in, och sen fick man tydligen inte dricka i kön, för man fick inte komma in berusad på krogen. Helt jävla sjukt!
Det var flera stycken som inte fick komma in, och som tur var så var fick inte Lundberg heller komma in, så Niklas hade ju någon att vara med iallafall.

Jag och Repan gick in iallafall, och jag försökte ha så kul som möjligt. Jag gick ut med jämna mellanrum och pratade med Niklas också. Han och Lundberg och några andra satt inne på krogen bredvid, men när dom sedan gick ut därifrån för att ta frisk luft, så fick dom inte komma in igen.
Niklas och Lundberg fick inte vara kvar på området för poliserna som var där. Så dom blev bortkörda i piketbuss till Tekniska. Men dom tog första tunnelbanan tillbaka till Gamla stan.
Jag ska också säga att flera av dom killar som inte blev insläppta från början, fick komma in senare på kvällen. Men Niklas fick inte komma in på heeela kvällen.

Jag vet inte vad jag ska skriva mer, det blir så himla mycket ifall jag ska skriva allt.
Men ni förstår kanske att vakterna där var helt sinnessjuka. Jag blev jätteledsen och grät flera gånger under kvällen, för jag ville verkligen att Niklas skulle komma in så att vi kunde dansa tillsammans och allting. Men icke..

Jag försökte ha kul, och jag lyckades ganska bra faktiskt. Men det hade kunnat blivit roligare.
Skitsamma.
Nu ska jag kolla på film med Niklas.
Ha det så bra :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0