Why does love always feel like a battlefield

Det var fullt upp hela dagen igår.
Först vaknade jag 04:40. Jag hade glömt stänga av mitt larm som går varje morgon, och när det ringde igårmorse så trodde jag att jag skulle upp och jobba. Det var en hemsk känsla! Men sen när jag såg datumet 24 dec så kom jag på att det var ju julafton faktiskt.

Vi får alltid ett varsitt paket på morgonen här hemma. Jag fick en jättemysig morgonrock! Jag har nästan aldrig använt morgonrock, men nu när jag har en så kan det ju vara skönt att börja använda den.

Vid 12 åkte vi hem till min faster Ingrid. Där träffades släkten på pappas sida. Men i år var inte Lotta med, för hon är i Australien just nu, och Katrin och hennes familj var hemma hos Katrins sambos föräldrar.
Vi åt som vanligt julmat, som alla andra gör. Sen fick vi öppna julklappar lite tidigare idag, vid 14 ungefär, eftersom jag skulle åka iväg.

Halv 3 åkte jag och hämtade Pi och Malin. Jag körde dom till Arlanda och sen åkte jag tillbaka till torpet och släppte ut hundarna en stund.
Sen var det bara att åka hem, och jag fick agera "jultomte". Det var riktigt mysigt att sitta med familjen och öppna massa paket.
Jag fick jättemycket av det jag önskat mig, mest tallrikar och annat som är bra när man flyttar hemifrån. Orkar inte rabbla upp allt jag fick, eftersom jag inte tror att det är så många som bryr sig.

Ingrid och Mattias kom senare också, vid halv 8 kanske. Halv 9 kom familjen Mattsson.
Vi hade en jätterolig kväll. Vi öppnade julklappar och spelade "Med andra ord". Jag har inte skrattat så  mycket på väldigt länge. Jag tror att jag har världens roligaste kusin också.. Herre gud alltså Haha.

Jag åkte "hem" till torpetmvid 1 ungefär. Sen fick jag sällskap i sängen hela natten av Bazze som låg precis bredvid mig, och Lilleman som låg under täcket nere vid fötterna. Det gick ganska bra, tills Bazze började snarka. Jag kan ju inte direkt ta tag i hans näsa så att han inte får någon luft, som jag gjorde förut när Niklas alltid började snarka.

Just nu sitter jag hemma.
Vid kvart i 7 blir jag hämtad av Sabina. Då ska vi hem till Emelie och sitta där en stund innan vi får skjuts till Mobergs. Fan va kul det kan bli!

Hoppas ni hade en bra julafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0