Du får samla dina tankar, så att våra själar kan få ro.

Imorse när jag gick till bussen fick jag se något väldigt fint, som slutade med död.
Jag såg två rådjur som hoppade över grusvägen jag gick på. De fortsatte sedan ut på åkern och emot vägen. Jag såg att det kom en bil och tänkte "nej..". Men rådjuren stannade, och bilen åkte förbi. Sedan hoppade de båda över, men det kom en till bil.
Precis när jag tänkte "Bra, de klarade sig", så hörde jag en smäll som lät ganska obehaglig faktiskt. Bilen stannade, och stod kvar där ganska länge.. Så jag antar att de ena rådjuret dog.

Jag var ganska irriterad när jag hade gått av bussen vid tekniska. Folk gick i vägen för mig och gick sakta, och allt var bara jättestörande. Något som jag alltid stör mig på, är när folk på tunnelbanan sitter på sätet närmast gången, när det finns ett säte ledigt intill väggen. Istället för att personen som sitter vid gången kan hoppa in ett steg, så ska man själv behöva knöla in sig där. Åh.

Eftersom att jag inte är säker på ifall någon utan cheferna på mitt jobb kanske läser det här, så tänker jag inte gå in på allt vi gör på jobbet.
Men jag kan säga att jag har iallafall fogat en massa idag, jag har spacklat snickerier och jag har målat element och bröstningar. Jättesegt..
Lunchen var inte speciellt kul heller, inte för mig iallafall. Som vanligt får jag sitta mitt emot Mehmet, en snubbe i 50-årsåldern som är turk och har bott här sedan -85 och fortfarande inte kan snacka ren svenska. De jag stör mig mer på med honom är att han rapar vid maten, och all lukt ifrån hans mun blåser rätt på mig. Sedan spottar han när han pratar och har äckligt skägg där maten fastnar i.
Tommy och Stefan vet att jag inte tycker om honom, och därför retas de ganska ofta. Idag fick dom för sig att ställa ett ljus på bordet där jag och Mehmet satt, så att vi såg ut som Lady och Luffsen liksom. Jättekul! Tommy tog en bild på det också.



Jag har kommit hem nyss, eller för en halvtimme sen typ. Har precis fixat disken och sitter och lyssnar på musik just nu.
Om två timmar kommer Gabbi och hämtar mig. Träning som vanligt! Men det blir säkert kul, det brukar vara kul iallafall.

Nu måste jag börja med maten.
Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0