Dag 03 – Mina föräldrar

Min mamma heter Pernilla Dahlgren och är 47 år gammal. Hon är uppvuxen i Solna, men har haft sommarställe här i Edsbro. Det var så hon och pappa träffades.
Mamma jobbar på Norrbil i Norrtälje och hon sitter i växeln. När vi var små jobbade hon på ett datorföretag inne i Stockholm, men fick sparken eftersom hon ofta var tvungen att vara hemma med oss pga sjukdom.
Då började hon jobba som dagmamma. Först jobbade hon tillsammans med flera andra dagmammor, men sen började det strula i kommunen och annat, så då blev hon egen istället.

Min pappa heter Göran Rosman och är också 47 år gammal. Han är uppvuxen i Edsbro, alltså bott här hela sitt liv. Han bodde tidigare i ett annat hus i Edsbro, lite längre upp i skogen. Sedan flyttade hela hans familj till de huset vi bor i nu. Han tog sedan över huset, och sen dess har det renoverats vääääldigt mycket!
Han jobbar som anläggare hos PEAB. Just nu jobbar han vid Norra länken i Stockholm. Han jobbade tidigare med min fasters exman på en skofirma i Upplandsväsby.


Det finns inte så mycket mer att säga om dom. De är världens bästa föräldrar iallafall!
Har tyvärr ingen bild på dom på datorn, men de flesta av er vet nog hur dom ser ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0