Names

Ida
Ida är ett kvinnonamn av forntyskan och betyder "den flitiga", "den vackra", "den vältrogena " eller "den verksamma" och den "idoga". Det blev ett riktigt modenamn när tv-serien Emil i Lönneberga visats. År 2003 fick 1481 flickor namnet, varav 956 fick det som tilltalsnamn. Det finns 46228 kvinnor som har förnamnet Ida. Av dessa har ca 24999 namnet Ida som tilltalsnamn/förstanamn. Namnsdag: 14 september. Ida var tredje populäraste namn 2004 och 2003.

Sitter och tittar lite på www.svenskanamn.se.
Det fanns en namngenerator där man kunde skriva in mamman och pappans namn, för att sedan få namn på en unge man ville ha typ.
Generatorn tyckte att jag och Niklas skulle ha barn som hette Elis och Elena.
Det är absolut inget jag tänker döpa mina barn till kan jag säga :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0