What happend?

Kanske ska förklara bilden från igår.
Niklas skulle åka till Åland med Edd, Max och Gabriel. Så dom fick låna min bil, eller det är inte ens min bil, jag fick låna den i ett år i födelsedagspresent av Stefan.
Iallafall. Jag skulle skjutsa hem Maria för hon skulle till Stockholm och behövde komma hem och fixa lite saker. Så först åkte vi och tankade på Volvo, och Niklas hade redan åkt iväg mot Åland. Sen får jag ett sms av Niklas där det står "Helvete ring". Så jag ringer direkt, och jag hör att det är något som är fel när Niklas svarar;

Niklas - Vart är ni?
Ida - Vi är på Volvo och tankar.
Niklas - Aa, då kan du ju kolla ut i korsningen och se vad som har hänt.
Ida - Har du krockat!?
Niklas - Ja Ida, jag har krockat.
Ida - Niklas, förlåt, men jag visste att det här skulle hända!

Så när Maria hoppar in i bilen ger jag henne telefonen och sen åker vi över på andra sidan vägen där två bilar står krockade. Niklas står där helt förstörd och jag börjar storböla.
Det som hände var iallafall att bilen framför Niklas var tvungen att TVÄRNITA för en cyklist som bara cyklade rakt ut på övergångsstället utan att kolla sig för. Så när Niklas ser att bilen framför bromsar, bromsar självklart Niklas också, men asfalten var blöt så bilen gled rakt in i bilen framför.
Det fanns en kille som hade sett alltihopa, och han sa att Niklas hade inte en chans att stanna bilen. Man skulle kunna säga att Niklas låg för nära kanske, men Niklas själv tror att bilen ändå hade åkt in i den andra bilen. Han körde under hastighetsbegränsningen.
Jag kan ju tillägga att cyklisten drog ifrån olyckan utan att kolla hur det gått med dom andra. Idiot!
Nu får vi iallafall se vad som händer med försäkringar och körkort och alltihopa.

Just nu sitter jag inne på Samhällsprogrammets datorer. Jag väntar på att Elin ska sluta och sen ska vi åka och lämna Marias bil hemma i Nånö och sen ska vi ta 14:55 bussen hem. När vi kommer hem ska vi käka och halv 7 ska vi vara inne i Norrtälje för att bänka oss på Spc för att se herrarnas div 1 premiär. Spännande!

Ha det bra allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0