Tydligen är man bäst på att paja mobiltelefoner

Den här veckan har vi målat i Rimbo på ett hus, fixat i tre badrum och fortsatt på huset i Söderbykarl. Det har flytit på bra och i torsdags var jag ledig. Gud så skönt det var!
Skönt också att praktiken är slut och att det är två veckors skola nu.
Jag har iallafall lyckats ta sönder min mobiltelefon som jag köpte i Juni eftersom jag tappade min dåvarande mobil. I tisdags tappade jag mobilen i en färgburk. Jag tog snabbt ur batteriet, simkortet och memorycardet. Sen tog jag min vattenflaska och hällde vatten över telefonen så att det mesta färgen försvann. När jag kom hem efter jobbet så spolade jag telefonen under vattenkranen och skrubbade med en tandborste i batteriladdaruttaget eftersom telefonen hamnade med "neråtsidan" nedåt, så hela batteriladdaruttaget var fullt med färg. Sen när jag skulle starta mobilen gick det hur bra som helst tills det står "Sätt i simkortet". Simkortet var redan i så tydligen vill inte min mobil leva längre. Släng dig i graven mobiljävel!
Jag åkte iallafall hem till Edsbro och hämtade min mobil som jag tog sönder i Juni, och den funkade klockrent! Gud så glad jag är. Men det känns surt att jag har lagt ut 2000:- på en mobil som jag nu har tappat i en färgburk. Skitsamma!

Träningen den här veckan har varit lite seg, och det har gått hyffsat för mig. Håller fortfarande på att skolar om mig till kant och det är inte det lättaste kan jag säga. Trött och schleten efter helgen är man också.
Om sex dagar är det seriepremiär, tjoohoo! Väldans nervöst bara.
Imorgon har vi träningsmatch mot Åbo i Rimboborgen kl 17:00. Vinst är det enda som gäller!

Ikväll blir det hemmakväll framför tvn. Niklas ska ut med massa kompisar på Trädgår'n så han är inte hemma heller.

Föresten, jag har bytt msn/mail till [email protected] . Ni som vill kan ju ta och adda den :)

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0