Matchen mot Heid

Vi började resan 05:20. Jag kunde inte sova på ungefär en timme. Efter 6 somnade jag iallafall och sov väl i 2 timmar kanske. Sen vaknade jag och började må illa, och gjorde det dom sista 3 timmarna av resan. Jag fick gå fram och sätta mig bredvid mamma, fick låna hennes mobil och försökte somna medans jag lyssnade på musik, men det funkade inte. Sen satt jag med ett äpple i handen och tuggade på det medans jag stirrade ut på vägen. Det hjälpte en stund, men sen började jag må illa igen. Fy fan för att må illa!
Vi kom iallafall fram innan 12 efter en felkörning som gjorde att det tog 10-15 minuter extra. Men det gjorde inget, vi fick ju se lite av Göteborg!
När vi hade ställt av oss alla saker så gick vi ut på promenad, inte jag då, jag satt kvar och åt min mat som jag inte fick i mig på bussen. Efter en stund gick jag ut själv och försökte få i mig luft.
Matchen då. Vi spelade en jättebra första halvlek. Vi låg under med mellan 2-4 bollar hela tiden, vi samarbetade i både anfall och försvar och allt flöt på. Vi nästan sprang ifrån dom faktiskt. Och den där Adda Walther som alla snackar om, som skulle var så bra och hej och hå. Det enda (tycker jag) var att hon var stor och plumsig. Hon hade ett bra skott, men smidig som ett kylskåp och vi tog henne bra faktiskt!
I halvlek bestämde vi att vi skulle fortsätta på samma sätt. Det blev inte alls som bestämt. Vi samarbetade ingenting, och ingenting gick som vi ville. Vi sökte AK och försökte på eget hela tiden istället för att fortsätta på samma sätt som i första. Där förlorade vi matchen, som vi lika bra kunde vunnit.
Inget mer om det.

Bussresan hem var helt OK.  Jag mådde inge illa och vi körde nån kul lek som AK och Johanna lärde oss. Man fick använda hjärnan lite ;)

Nu har jag iallafall nyss vaknat typ, eller jag har legat vaken ett tag. Niklas vaknade en stund efter mig och säger "Vad är klockan?", då svarade jag "09:52". Och då säger han "FAAAN mina pumpor på farmville har gått över tiden!!".  Ofta man är så insatt i ett spel på facebook.. :P

Idag ska vi upp till Pi och Malin och kolla på deras nya kök, sen vet jag inte mer vad vi ska göra.
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0