Tisd. 5 maj

Hej!

Idag fyller Mathias Ådeby 36 år, GRATTIS!

Imorse när jag kom till skolan stötte jag på Anders direkt som ville växla några ord. Jag skulle få åka till Norrtäljebåten idag och jobba, och jag fick välja 2 stycken att ta med mig. Jag valde Repan och Micke. Vid halv 11 åkte vi iväg. Först skulle vi släppa av några vid aulan, då något mycket pinsamt hände mig. Jag skickade sms till fel person.. Sen åkte vi ner till bygget och hämtade Repans skor som hon hade där. Sen åkte vi till båten. När vi kom dit visade Anders oss allt vi skulle göra osv. Först skulle vi skrapa den långa masten. Vi fick stå på stegar alla 3. Både jag och Micke är höjdrädda. Det första som händer Repan är att stegen glider, jättesnabbt, så hon höll på att pissa ner sig. Men vi fortsatte. Vid 11:20 gick vi och käkade. Vi fick äta på båten och alla 3 valde lasange. Det tog jättelång tid innan vi fick maten, så medans vi väntade satt vi och kollade på fåglar som flög rakt ner i vattnet. När vi fick våran mat så fick vi riktiga jättebitar! Micke fick den största och ingen av oss orkade äta upp allting. Vi satt  där till ungefär 12:20. Sen gick vi ut och började skrapa räcken, som vi sen skulle måla. När vi var klara med allt så ringde vi Anders så att han kunde komma och hämta oss. Det skulle ta en stund, så vi gick och kollade in en loppis mittemot båten. Hittade ganska fina saker faktiskt!
När Anders kom så skjutsade vi Micke till bussen först, sen åkte vi vidare till aulan och hämtade Pulli. När vi kom till skolan så bytte vi om och sen gick jag till bussen. Niklas hoppade på bussen hemma hos sig, och vi åkte vidare hem till mig. När vi kom hem satte jag igång datorn direkt och kollade lite grejor. Niklas började med maten, hamburgare och pommes. Mums! Vi åt maten när pappa kom hem och sen gick vi ut och sov en stund.
Ikväll ska jag och Niklas kolla på Prisonbreak som vi laddade hem igår.
Imorgon har jag och Repan muntliga nationella i engelska. Bläbläblä!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0