Söndag sista maj

Hallå!

Idag vaknade jag vid 8, då ville jag bara upp ur sängen och fortsätta måla rummet. Men när jag rest mig upp och börjat ta på mig kläderna så tvingar Niklas ner mig i sängen för han ville att jag skulle ligga kvar ett tag, och det gjorde jag, i en minut eller något sånt. Sen gick jag och klädde på mig och började måla taket.
När jag hade målat klart taket så gick vi in och åt frukost.
Vid kvart i 10 åkte Niklas hem för att uppvakta sin kära mor, medans jag fortsatte i rummet.
Föresten så fick min mamma en pyjamas av mig och min bror.
Jag började iallafall med att måla de gråa väggarna. Färgen är sååå snygg!
Sen behövde den torka eftersom jag har en vägg som ska vara röd, så då gick jag och målade massor med lister och foder, och spacklade i lite hål i hallen.
När jag hade målat klart lister och allt så hade den gråa färgen torkat, och jag målade på det röda.
Sen så målade jag fönsterbrädan och smygarna till fönstret, och när det hade torkat så fogade jag fönstret, sen var det tvungen att torka så då solade jag i 40 minuter och sen åkte vi och hämtade Niklas vid 3.
Direkt när vi kom hem så målade jag själva fönstret, för då hade fogen torkat.
Sen la jag mig och solade i en timme och nu har jag precis kommit ut ur duschen.
Jag älskar verkligen färgerna i rummet. Taket ser åt helvete ut, och vissa ställen på väggarna, men det går inte att göra något åt nu. Så skit samma :)
Nu ska vi bara sätta upp alla lister, och lägga in matta i rummet, så kan jag flytta in där sen, wiiho!

Mamma håller på att grilla, så det blir grillgrillgrill mat ikväll. MUMS!

Ha det bra, imorgon är det skola igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0