Fred. 8 maj

Hejhallå!

Inatt vaknade jag vid 01:08 och hörde att dörren öppnade sig. Jag kände med handen bredvid mig och kände att Niklas inte var där. Alltså hade han gått in. Han var borta i över en halvtimme säkert.
Jag tänkte iallafall att han kanske gick in och sket, så jag somnade nästan om.
Jag vaknade av att dörren öppnades igen och Niklas kom tillbaka. Jag frågade vad han hade gjort och han berättade att han hade jätteont i huvudet och att han nästan hade svimmat när han var inne.
Vi försökte somna igen, och efter ungefär en halvtimme så rusar Niklas upp ur sängen, ut i halsen till pisshinken och spyr som en räv. Han höll på i flera minuter att spy.
Jag gick upp och tog fram alvedon, sen gick vi båda in och jag hämtade vatten och Niklas tömde hinken. Sen gick vi ut igen och somnade.

Vi vaknade igen vid 9. Vi låg kvar i sängen en stund och pratade och sen gick vi in och åt frukost. Vi bestämde oss för att ringa mormor och fråga om hon var hemma.
Jag ringde henne men hon svarade inte. Efter en stund så ringde hon upp och frågade vad jag vill och jag sa att vi tänkte komma och hälsa på henne.
Vi tog 11:47 bussen till Danderyd, bytte till 509an till Solna.
När vi kom hem till mormor hade hon gjort lunch, kyckling potatis och sås. Jättegott!
Efter lunchen fikade vi och pratade. Sen var vi tvungna att åka tillbaka till Danderyd vid kvart över 5 så vi skulle hinna med 4 bussen till Norrtälje.
Vi kom till Danderyd tidigare än vi trott, och tog 15:34 bussen till Norrtälje.
Vi var framme i Norrtälje halv 5, skyndade direkt till banken för att ta ut pengar till mamma och Matilda.
Sen åkte vi upp till mamma och åkte med henne hem. När vi kom hem åt vi middag och nu sitter jag här.
Senare ska jag till Lummevi med Frida och kolla på fotboll, sen ska vi hem till henne och kolla på Talang.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0