Team Rimbo vs Fjärdhundra

God kväll!

Morgonen började ju inte så bra, som sagt, eftersom målvakten Gabbi blivit sjuk och vi skulle till Fjärdhundra och lira b-lagsmatch.
Jag fick ju iallafall skjuts ner till Rimbo av Steffe, och när jag kommer fram så visar det sig att vi inte ens har fullt lag, och att Kajsa Forsgren ska stå i mål. Och jag tänkte herre gud. Inte för att Kajsa skulle stå i mål, men för att vi skulle behöva vara en kort.
Det fixade sig iallafall halvt. A-flick hade DM i Enköping som ligger ungefär en kvart ifrån Fjärdhundra. Vi skulle få lira med en man kort i första halvlek, och sen skulle det komma 3 stycken 92 tjejer som förstärkning. Elin, Sofie och Becka.
I första halvlek låg vi under med 3 bollar när det gått 30 minuter. Man var ju lite trött efter att ha spelat 30 minuter i streck måste jag säga. Vid fler tillfällen tänkte jag "Den här halvleken kommer gå mycket långsamt", och jag tänkte oxå "Nu får fan dom där 92erna skynda sig hit!". För det är rätt jobbigt att spela med 2 stycken 9m spelare. Och det blev ju inte bättre av att Teresia fick en utvisning och vi blev 2 man kort.
Jag kan inte vart den enda som tyckte att bollen var jättedålig hoppas jag. Stenhård var den!
Iallafall.. När pipan blåste igång andra halvlek så hade vi iallafall 2 stycken avbytare och en "riktig" målakt i mål, Becka.
Vi drog faktiskt ifrån men några bollar, och en tjej i Fjärdhundra började se ganska grinig ut tyckte jag.
Vi ledde hela tiden och vann tillslut med 30-25.
Det var en bra match, lite mycket missar på mål, och vissa kanske behövde mer klister (eller?).
Menmen.. 10 baljor är rätt bra måste jag säga!

Ikväll ska jag och Niklas kolla på Beck och imorgon har jag min första körlektion, ska bli jättespännande!
ÖNSKA MIG, LYCKA TILL! (som Findus säger i ett utav Pettsson och Findus spelen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0