Tar en tyst minut, åker ut

Hej!

Vad gjorde vi imorse.. Jo, som vanligt så började vi med rummet. Eller jag och pappa gjorde det. Mamma och Niklas åkte och köpte en dörr i Åkersberga.
Jag började iallafall att måla golvsocklar, spackla lister och foga lite. Sen gick jag runt och städade och fixade.
När mamma och Niklas kom hem började vi sätta upp golvsocklar i hallen, pappa och Daniel åkte och spelade fotboll.
Halv 5 åkte jag, Niklas och mamma och fiskade i lilla Norrsjön. Jag hann inte ens meta i en minut innan jag fick en liten mört, men den kastade jag tillbaka. Samma sak för Niklas och mamma, dom fick också varsin fisk direkt typ.
Niklas använde sitt kastspö, och kastade iväg ett jättestort drag, så fastnade han och fick rycka loss allt så att hans stora drag låg kvar i vattnet. Men då såg vi att draget flöt, så Niklas tänkte först simma i och hämta det, för det kostade tydligen 118:-.  Men han ångrade sig och gick och hämtade ett annat drag och skulle försöka kasta det på det som låg i vattnet så att det skulle fastna och sen dra upp det.. Iallafall, för att inte göra det långdraget.
Det gick inte speciellt bra för Niklas, så jag tog en pinne för jag såg att jag nådde med en pinne. Så jag gick till ett berg, som stupade lite ner mot vattnet, och ställde mig där och försökte fiska upp det med pinnen. Men Niklas sa åt mig att sluta leka hjälte, för han ville klara det själv. Så jag vände mig om och skulle klättra upp igen, med stövlar, och mossan som låg på berget där jag gick försvann, så jag var jättenära att ramla ner i vattnet! Usch..
Aja, vi fick upp draget tillslut och vi åkte hem.

När vi kom hem flyttade jag och Niklas ut soffan i hallen. Så nu har vi fixat i ordning och gjort fint där ute.
Just nu sitter jag, Matilda och Niklas med varsin dator i mitt rum och luffar. Vi får väl hoppas på att vi hittar på något snart.

Ha det så bra ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0