Ett och ett halvt år

Rubrik.
Idag har jag och Niklas varit tillsammans i ett och ett halvt år :)
Jag älskar min snutt!



Imorse gick jag upp 05:25. Alldeles för tidigt. Henke hämtade mig kl 6 och då åkte vi iväg in till Stockholm. Vi skulle jobba på Odenplan och måla fönster.
Jag fick börja med att måla en balkong. Det var ett fönster och en dörr. Det gick bra iallafall!
Sen fick jag slipa 2 till fönster, och sen tvätta dom med vatten och amoniak. Usch vad det sved i ögonen! Sen fick jag tvätta två fönster till.
Efter det fick jag nyckeln och gick upp till nästa våning. Henke visste inte om det var någon hemma, men han sa att jag skulle plinga på först iallafall, så jag gjorde som han sa och väntade ett tag. Sen hör jag något bakom dörren, och dörren öppnas av en kille i bar överkropp. Han frågade om det var jag som skulle måla, och jag sa självklart ja.
Sen kom Henke och visade mig vad jag skulle skrapa osv.
Henke bjöd mig på kinamat, mums! Det var buffé, så det fanns jättemycket gott att välja på.
När vi hade ätit så fortsatte vi. När jag skulle skrapa och slipa det sista fönstret, så råkade jag spräcka ett fönster när jag skulle ta bort kitt. Pinsamt.. Men Henke sa att det inte gjorde något.
Sen åkte vi hem, hade ingen tid på klockan eftersom jag inte hade någon mobil.
Jag blev iallafall avsläppt i Roslagsstoppet och tog en 676 hem till Niklas. Där stod han och lagade mat, köttbullar och mackaroner. När vi hade ätit så spelade vi 500. Han vann första gången, och andra gången hann vi inte spela klart innan jag var tvungen att springa till fysträningen.
På träningen värmde vi upp först. Sen skulle vi lyfta jättetunga betongklumpar. Först lyfta 21 gången, sen springa en kilometer, sen lyfta 15 gånger, springa en kilometer, lyfta 9 gånger och till sist springa en kilometer. Jag tog verkligen ut mig och var helt slut efteråt!

När jag kom hem så hade min mobil kommit, den såg helt OK ut faktiskt och var inte så ful som jag trodde den skulle vara. Så nu ligger den på laddning, och i soffan här sitter Matilda och Frida, + Elin.
Jag hade tänkt tanka hem lite musik och bränna en skiva, men jag tror inte det blir av ikväll. Får bli en annan gång!

Vid 9 ska jag gå och lägga mig, och nu ska jag kolla lite på facebook och bdb.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Tarziii

Heej! snygg blogg ju :) grattis på er!

2009-06-16 @ 21:44:30
URL: http://tarziii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0