Helgen

Fredag
Jag och Niklas åkte med 13:55 bussen hem till hans mamma. Kvart i 4 åkte vi därifrån in till Norrtälje och tog 16:15 bussen in till Stockholm. Vid Slussen träffade vi hans storasyster Madde, som fyllde 25.
Vi gick till Medborgarplatsen, och vidare till Skånegatan 57. Där skulle vi äta på en thailändsk restaurang som hette Koh Phangan. Dom hade missat att vi hade bokat bord, så vi fick sitta rätt trångt, 7 personer.
Jag och Niklas tog varsin Sii Krong Moo. Det var vitlöksmarinerade grillade "Baby back ribs" med Koh Phangans goda dipsåser. Ena dipsåsen var jätteäcklig! Men den andra var helt okej.
Väggarna på toaletten inne på restaurangen var gjorda av glasflaskor och kapsyler typ. Så när jag och Maria gick på toaletten så var det glasflaskor  som vägg i mellan oss, och man såg ju igenom dom! Haha!
När vi hade ätit klart så åkte vi till Tekniska, sa hejdå till Madde och åkte till Norrtälje. När vi kom till Norrtälje gick vi till bilen och skulle vänta på Marie och Dan som skulle hämta Dennis, och medans vi väntade fick Dennis köra bilen lite. Haha, han var verkligen sopig! Hackigt gick det kan jag säga.
När Dennis hade blivit hämtad så åkte vi till Nånö, lämnade Leif och tog med oss mormor Bruce och Gizmo hem till Edsbro. Maria, Lina och Lissen fick kolla på mitt och Elins rum och sen åkte dom hem igen.
Hemma hos oss fanns Matilda och Frida. Vi gick ut på mitt rum och kollade klart på någon deckare, sen åkte dom hem och jag och Niklas gick och sov!


Min nya frajs!



Lina och Madde

Dennis smakade min äckliga dipsås jag fick till maten

Lördag
Jag och Niklas tog 09:47 bussen in till Stockholm, Elin hoppade på i Rimbo och vi satt längst bak i bussen och snackade skit. När vi kom in till Stockholm gick vi till H&M. Jag hittade ett par blå/turkosa shorts.
Vi gick vidare och jag köpte en bikini och en bh. När vi kom hem sen så ser jag att jag har lyckats tagit fel storlek på bikiniöverdelen, så jag får väl försöka byta den på något sätt, hur nu det ska gå till.
Iallafall, när vi var klara i Stockholm så åkte vi till Rimbo och gick hem till Jocke. Sen åkte vi bilen hem till Edsbro. Skum bil, man måste ha högsta värmen på hela tiden, annars börjar bilen koka. Haha!
När vi kom hem spelade vi lite kort, och vid 5 kom Matilda och Frida hem till oss. Vi gick ner till pizzerian och käkade. Dom är verkligen jättetrevliga där nere! Hoppas det går bra för dom och att pizzerian får finnas kvar där.
Vi satt där nere ganska länge, säkert en timme. Sen gick vi hem iallafall. Matilda färgade Niklas hår, Frida Elin och Jocke spelade memory och jag skrev upp matcher till Åhus.
När Niklas hade tvättat ur sitt hår så dukade jag och Matilda fram till kräftorna, sen gick vi ut och spelade fotboll en stund. Jag lägger inte ut någon bild på Niklas hår, tror inte han vill det.. Hehe.
När vi hade spelat fotboll en stund så gick vi in och börja slänga i oss kräftor. Jocke och Niklas åt inte, så det blev mer till oss andra! Elin hittade dock en fiskelina på en kräfta, så hon tappade lusten lite.
Det var säkert 100 kräftor vi hade, så det blev rätt många. Fyra stycken blev inte uppätna, så dom slängde vi.
När vi hade dukat av allting, så körde vi 500-turnering. Vi körde två bord. Vid mitt bord var det jag, Daniel och Niklas. Jag kom tvåa och Niklas vann. Vid det andra bordet vann Frida och Jocke kom tvåa. Jag kommer faktiskt inte ihåg vem som vann alltihopa, men när vi hade spelat klart åkte Elin och Jocke till Rimbo, och Frida och Matilda tog moppen hem till Skogsvägen.
Jag och Niklas gick ut och somnade som stockar!



















Nu, söndag 11:27, sitter jag här vid datorn. Niklas och Daniel spelar Mario Kart och sitter och svär för att det inte går bra för dom. Senare vet jag inte vad som händer. Det blir nog en lugn dag.
Imorgon kör jag Gillinge. Läskigt! Jag vet inte vad jag ska göra ens, tänk om jag misslyckas.. Usch.

Nu ska jag skriva upp fler matcher.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0