En sten borta från hjärtat

Imorse gick jag upp kvart över 6. Innan 7 åkte jag och pappa iväg mot Solna hem till mormor. Jag körde hela vägen och det gick bra. När vi kom dit gick vi upp och sen åkte pappa iväg direkt till St. Göran för att röntga sig, men han fick tydligen inte göra det så han kom tillbaka precis när jag och mormor stod i hissen och var påväg till tåget.
Vi tog tåget till centralen alla tre och gick och tog en fika på 7-eleven. Vi satt en ganska lång stund innan vi gick in till Vägverket. När vi kom in dit gick jag på toaletten direkt, och sen gick jag och tog foto. Det blev inte bra, men inte dåligt heller. Det dög helt enkelt! Sen gick jag och visade min legitimation och sen var det en halvtimmes väntan ungefär. Och fy så nervös jag var.. Tillslut fick jag gå in i rum 4 iallafall och fick sitta vid dator 14.
Frågorna var helt omgjorda från vad dom var på dom andra proven jag gjort på datorn, som körskolan sagt är tagna från Vägverkets frågor. Lätt var det inte.. Jag tänkte hela tiden att det här kommer jag inte klara. Jag fick chansa på vissa frågor. När jag gjort alla 70 frågor och kollat igenom dom hade jag redan sett några andra klarat provet, och gått ut ur rummet. Jag satt en stund och kollade på knappen "Avsluta provet". Sen tryckte jag, det tog några sekunder och sen kom resultatet fram. 53/70 rätt. 5 frågor var testfrågor så det var bara 65 frågor som räknades. Kravgränsen låg på 52 så snacka om att jag hade tur! Haha, herre gud..
Jag gick ut ur rummet med ett leende på läpparna till pappa och mormor som satt och väntade.

Vi åkte hem till mormor och åt lunch. Sen åkte jag och pappa till mamma i Norrtälje och bytte bil, handlade och sen åkte vi hem.

I veckan sover vi i lägenheten i Norrtälje så jag slipper gå upp så tidigt. Skönt!

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: ronya

grattis ida =)

2009-07-29 @ 10:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0