Döden är det värsta som finns

Niklas familj har en hund som heter Svante, som dom har haft i över 10 år. I ungefär två månader har han haft problem med magen, och han har fått mediciner och annat, men ingenting har hjälpt.
Så i torsdags åkte Maria in med Svante till Ulltuna, och dom sa att dom skulle göra någon operation. Men för att dom skulle kunna göra den så var tarmarna tvungna att vara helt tomma, och det var dom inte så Svante fick ligga inne på dropp hela helgen, så skulle dom göra operationen på måndagen.
På måndagen sen så fick dom ta hem Svante, utan att han opererats, och han var jättepigg och som vilken hund som helst. Men på tisdagen när Maria och Niklas kom hem så låg han och skakade och kunde knappt gå och hade feber. Så dom åkte in till Ulltuna igår och han hade 40,1 graders feber. Han hade dålig salthalt också, så han fick ligga kvar över natten. Och imorse så hade han varit ännu sämre, han kunde inte ens stå.
Så nu är Niklas, Maria, Lina och deras mormor påväg in till Ulltuna. Dom har bestämt sig för att ta bort Svante. Jag tycker det är jättehemskt! Han är jättefin, och brukar ofta springa runt på tomten med Gizmo och leka.
Nästan jämt brukar Svante och Gizmo ligga tillsammans i korgen och sova. Dom är så himla söta tillsammans!

Så nu får jag inte träffa Svante något mer. Jag vill inte gråta, men det är inte långt ifrån nu.
Döden är verkligen det värsta som finns.

Jag hoppas Svante får det bra nu, för det är han värd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0