Impulsiva flickor

Imorse ringde Matilda mig, 08:26. Hon ville ha skjuts till Rimbo, men jag sa att det gick en buss, så hon tog den istället.
Jag sov vidare till 10 ungefär, sen gick jag upp och försökte skicka iväg ett sms till Matilda och fråga om hon hann med bussen hem kl 10 från Rimbo. Smset gick dock inte fram, men iofs skulle hon ringa ifall hon behövde hämtning.
Jag gick iallafall upp och åt frukost och spelade The Sims. Jag har nästan blivit beroende av spelet! Kul är det iallafall. När klockan var nästan halv 11 kom Matilda hem till oss, alltså hade hon hunnit med bussen. Vi satt i soffan och glodde på tvn och datorn till nästan 1. Då tänkte vi att vi måste ju göra någonting, vi kan inte bara sitta här varje dag. Så vi tog på oss bra kläder, stövlar, hämtade korgar och en påse, satte oss i bilen och drog iväg upp i skogen. Vi skulle plocka blåbär och svamp! Det gick ganska bra, mamma står just nu och steker kantarellerna som vi plockade. Blåbären gjorde vi en paj av, och den pajen är nästan slut nu.

Jag har precis kommit ut ifrån duschen. Jag hade ju sagt till Micke att jag skulle ta mina 5 km idag, eftersom jag åkte till Åland igår. Så jag sprang mina 5 km och gjorde 200 situps som Micke sa åt mig att göra. Stolt över mig själv!

Nu ska jag äta chips, popcorn och dricka cola :)
Ha en bra kväll!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0