Det vankas kräftor

Idag åkte jag och Niklas hem till hans mamma och färgade hennes hår. Medans färgen satt i håret  kokade vi kräftor. Usch vad hemskt det är egentligen, tänk att kokas levande. Fy fan.. Man fick ju dåligt samvete av att stå och kolla när dom låg där i kastrullen.
Iallafall, när håret var klart och urduschat så slingade vi det. Sen gick jag upp och somnade i soffan och sen kom Niklas och somnade bredvid mig. När vi vaknade packade vi ihop lite saker och sen åkte vi hem.
Vi tog en annan väg hem, vi åkte genom Lohärad och jag visade Niklas där vi brukade bada där vi var små med mormor och morfar. Det är faktiskt ganska mysigt där egentligen.
När vi kom hem hade mamma och pappa målat gaveln med grön färg, Det börjar se lite bättre ut nu, och när det vita kommer på fodrerna så ser det nog ännu bättre ut!

Ikväll kommer Mattssons hit och äter kräftor. Mums! Hur gott är inte kräftor lixom. Men nu när man sett hur man tillagar kräftor så är det kanske inte så lockande att äta dom. Men men.. Det går ändå!

Nu ska jag gå och hämta en biskvi till Niklas, och sen ska vi äta.

Ha en bra kväll!

Juste! Herrlaget är på en cup i Lidingö, och igår mötte dom ett div 1 lag som dom vann mot med 38-27, och idag mötte dom ett allsvenska lag och vann med 30-29. Jag tycker det är asballt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0