Påskafton

Hellu!

Igår började vi riva ut ur gamla vedboden. Vi ska ju bygga ett till rum där, så det känns jättebra att vi äntligen börjar! Frida kom över några timmar och var social med mig och Niklas.
Imorse när jag och Niklas vaknade och gick utanför dörren, så kom Daniel och sa att det var dags att leta efter påskägg. Mamma och pappa lägger alltid ut påskägg på tomten som vi får leta efter. I mitt påskägg låg det 100:-, tights, smycke till mitt armband och godis!
Vid 11 åkte vi hem till farmor. Vi firar alltid påsk hemma hos henne och Carl-Ove. Innan vi åkte hem till dom så åkte vi till Hallstavik, det var marknad där. Vi gick runt och kikade lite med hittade inget roligt, så vi åkte vidare hem till farmor. Hon bor i Gräsö typ. När vi kom dit så var alla andra redan där. Lille Emil var oxå där, jättesöt! Emil är min kusin Katrins barn som snart fyller 1 år, 26 april tror jag.
Vi åt påskmat, var ute en stund och sen fikade vi. När vi hade fikat klart så åkte vi hem. Jag körde både dit och hem, cred!
När vi kom hem så fortsatte pappa och Daniel att riva i vedboden. Jag och mamma började rensa ut ur min hall i mitt lilla hus. Vi har sååå mycket saker där ute, helt sjukt! Men nu har vi rensat ur det mesta. Vissa grejjer ska vi lägga i UFF lådan, andra ska till soptippen och lite ska vi ge till fritids, typ spel och filmer.
Just nu ser det ut som en soptipp i hallen ute i mitt rum, men vi ska fortsätta rensa ut resten imorgon. Ska bli så himla kul att måla om och möblera nytt och allting när det är klart. Imorgon tror jag att pappa och Niklas börjar lägga plankor eller nått som dom kan lägga golv på sen, och sen börjar dom nog isolera och lite sånt där.
Mamma står ute och grillar nu, så vi ska äta grillat med pommes idag igen. Det är ju typ det godaste som finns!
Niklas ska på ferre ikväll, så jag blir utan han. Frida och Matilda har främmande, så dom kan jag inte leka med. Elin har Jockevecka så hon är inte heller hemma. Tänkte fråga Erika om hon vill hitta på nått, men hon är i Norrland med Linda och jobbar. Så det blir en kväll framför tvn med mamma och pappa helt enkelt!

Puss hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Erika

hade gärna hittat på något med dig! men va ju i idiot norrland :( saknar dig massa, hatar att bo så långt ifrån, och hatar att ha mycket att göra <3

2009-04-18 @ 00:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0