Min första praktikvecka med Henke

Hej!

Måndag
Jag har ju bytt praktikplats, så idag kom Henke och hämtade mig kl 7 på morgonen. Då åkte vi ut till Roslagsbro till värsta huset. Det är jättestort! Hus, stall och poolrum inomhus och allt sitter ihop. Helt sjukt! Och sen är det en jättefin vit häst där. Vi skulle spackla tacket i det 55 kvadratmeter stora vardagsrummet idag.När vi hade gjort det så åkte vi tillbaka till Norrtälje igen mitt emot kyrkan i ett radhus. Där ska typ allting göras om. Så vi har jättemycket att göra där. Vi fixade lite där och sen åt vi lunch. Sen åkte vi vidare till Edsbro, där vi började måla plank som ska vara till ett nybyggt hus. Vi var där till halv 4 kanske, och sen åkte vi hem.
När jag kom hem så tog jag en springrunda. Gud sikken kass kondis jag har fått! Jag blev såå trött.
Senare på kvällen hade jag möte med laget. Vi tog upp saker om hur vi ska tjäna in pengar till laget och hur vi gör med sponsorer. Jag blev jättetaggad på att tjäna pengar och har massvis med idéer!

Tisdag
Henke kom och hämtade mig samma tid idag. Vi åkte ner till radhuset och började sätta microlit i taket där. Usch vad svårt det är.. Man måste sätta exakt rakt och allting. Sen spacklade vi lite väggar, målade taken och limmade på väggarna i hallen. När vi hade limmat väggarna så satt vi upp plats på dom. Vi måste ha bort gammal tapet som sitter jättehårt där, så det måste typ blötas upp. Vid 12 så gick vi och käkade. En kille som jobbar på samma ställe hade tagit med sig mikron så Henke bjöd mig på mat ute på nån restaurang. Jag åt pannbiff och potatis.
Jag minns inte riktigt vad vi gjorde sen, men vi slutade vid 4 idag igen.
Vid halv 6 så tog jag och Niklas en promenad hem till hans gammelmormor Gudrun. Hon blev jätteglad att vi kom dit och hon bjöd på fika. Vi kom hem igen vid 8 kanske, och då gick vi och la oss nästan direkt.

Onsdag
Idag var vi i Edsbro igen. Vi grundade allt plank som var kvar, och sen åt vi vid 12 kanske. Det är jättemycket plank att grunda! Först måste vi olja det, sen målar vi det. Jag oljade och Henke grundade. Vi jobbar jättebra ihop faktiskt!
När vi hade käkat så åkte vi till radhuset och försökte dra bort massa tapet, men det gick inte så jättebra så vi blir tvungna att prima alla väggar och sen spackla allting. Vi färdigströk 2 tak och grundade ett tak, sen skulle Henke till frissan så jag fick gå hem.
När jag kom hem så fick jag sätta mig och rensa min dator, lägga ner massa bilder på skiva osv. För imorgon ska mamma lämna in den på lagning.
I julklapp fick jag och Niklas varsin biosupé av hans föräldrar. Så vi hade bokat platser till Män som Hatar kvinnor och ett bord på Gamla stans trädgård. Vid halv 6 kom vi till restaurangen. Både jag och Niklas tog varsin toast med skagen som förrätt. Gash såå gott det var! Till huvudrätt tog jag nån kyckling med potatispuré som jag inte tyckte var så speciellt gott. Niklas tog bacon och cheese burgare som han tryckte i sig. Kl 20:00 började bion. Jag tyckte den var bra, men lite många namn att komma ihåg så jag blandade ihop vissa ibland.
Vi kom hem vid kvar i 11 och då var det bara bums i säng!

Torsdag
Imorse hämtade Henke mig kvart i 7. Då åkte vi till Herräng och skulle hämta en ställning. Sen åkte vi vidare till Edsbro, så vi åkte bil i 1½ timme innan vi började jobba.
Vi färdigströk allt plank som legat och torka i det 7 grader varma (kalla!) gamla svinhuset. Det är rätt mycket plank så det tog en stund. När allt plank var färdigstykt så började vi lasera lister. Jag har aldrig gjort det förut, men det blev fint iallafall!
Halv 1 åkte vi hem. Jag åt, duschade och somnade. Sen vaknade jag och började plugga lite matte. Så nu har jag bara 2 avsnitt kvar så "kan jag allt" till provet sen.
Just nu sitter jag hemma i mitt egna hem, vi har ju sovit hos Niklas pappa den här veckan. Mamma står och lagar mat, Niklas fixar en kartong som har ska skicka till prispress, pappa är hos Lasse, Elin är hos Jocke, Daniel spelar TV spel och jag ska leta upp en dator jag ska beställa nu!

GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0