Första April helgen

Hej!

Fredag
Idag fyllde ju Sandra år, så jag och Niklas skulle ta 5 bussen ifrån Norrtälje till Rimbo, och sen vidare till Rånäs med 17:50 bussen. När vi kommer till Norrtälje så kollar jag bussarna, och då går det inte ens nån buss till Rimbo kl 5. PANIK! Niklas använde hjärnan för en gångs skull, och kom på att vi kunde ta en 676 till Söderhall och sen ta en 639 till Rimbo. När vi kom till Söderhall så missade vi precis bussen till Rimbo för att våran buss som vi satt på körde för sakta, så nu fick vi vänta i 20 minuter på nästa buss. När vi kom till Rimbo så sprang jag till Konsum och köpte blommor. Sen åkte vi upp till Rånäs. När vi kom hem till Sandra så hade hon några släktingar hemma, men dom drog när vi hade varit där i 10 minuter typ. Sen kom Kadeem, och efter en stund kom Johan Sjölund, Louise Sjölund och Jocke Sjödin. Jag tyckte det var jättepinsamt att Jocke kom, vi har ju inte pratat med varandra sen jag dumpade honom. Men han var trevlig hela kvällen så det var ju tur. Vi var hemma hos Sandra till 10 kanske (?) och sen gick vi hem till Johan och Louise, det tog typ nästan en timme för oss att komma dit. Johan hade en friggebod som dom hade byggt och den var asnice! Kadeem somnade efter en stund och då klottrade vi ner hans ansikte med spritpenna. Höhö..  Han somnade med tuggummi i munnen, och vi ville ju inte att han skulle få det i halsen medans han sov, så jag fick stoppa in mina fingrar i hans mun och plocka ut det. Mums! Vid 12 så gick jag, Sandra och Niklas hem till Sandra och sov.

Lördag
Vi vaknade vi 9 hemma hos Sandra. Vi skulle ta 10:45 bussen till Rimbo och sen åka vidare in till Täby. Sandra fick presentkort på Gina Tricot som hon skulle handla upp. Det var en 625 vi skulle ta till Täby, men vi bytte i Söderhall till en 676 eftersom 625 var seg och dörrarna gick inte att öppna, så varje gång någon skulle gå på bussen så fick busschauffören gå och typ trycka på dörren. Vi kom till Täby vid 12 och gick till Gina Tricot direkt. Jag köpte ett par jeansleggins och en fin tunika. Sandra plockade på sig saker för 825;-, hur hon nu lyckades med det. På H&M köpte jag hårfärg och ansiktsmasker. Niklas provade skor på Stadium som han ville ha, men sen såg vi att det var tjejskor. Haha! Det var en par snygga vans. Så det blev inga skor för Niklas.
Vi åkte till Norrtälje med en buss som gick 15:30 ifrån Roslagsnäsby. Sen skulle jag och Niklas hem till mig, så vi tog 16:45 bussen till Ununge där pappa hämtade oss. När vi kom hem så hade dom börjat grilla. När jag startar min dator sen, så har min inloggning fuckat sig så alla bilder och musik och allting är borta. Fy fan va sur jag blev! Det har hänt en gång förut. Det finns ju kvar på datorn så att man kan se dom och allting, men ändå.. Jag ska köpa ny dator så snart slipper jag den här skiten.
Till maten så hade mamma köpt sniglar och bläckfiskringar. Sniglarna var ingen hit direkt, men bläckfiskringarna var goda.
Jag hade ju köpt hårfärg, så Niklas började färga mitt hår innan Robinson. Mörkbrunt blev det.
Matilda och Frida kom hem till oss när Robinson började och dom stannade till 11 ungefär. När dom hade åkt hem så gick jag och Niklas och soooov
       
Söndag
Godmorgon!
Idag har mamma åkt till Uppsala och ska kolla på dator till mig. Hon ska kolla vilka som är bra och fråga dom i butiken och sånt.
Niklas bror har fyllt år så vi ska hem till dom och fira han. Han var inte här när jag fyllde år, och han har inte sagt grattis till mig än och han har inte sagt tack för presenten som jag och Niklas köpte till han. Eller han har sagt tack till Niklas men inte till mig. Så egentligen har jag ingen lust att åka och fira han, jag hade hellre åkt med mamma till Uppsala och gå på Ikea och kolla dator. Men men..
Imorgon börjar praktiken, och veckan efter är det påsklov och då ska jag jobba, och veckan efter det är det praktik igen. Så jag kommer inte vara hemma så mycket och skriva någonting på bloggen.

Ha en bra påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0