April april din dumma sill!

Hejhej!

Imorse så la jag ut en bild på bilddagboken på mig och Niklas och skrev att vi hade gjort slut. APRIL APRIL DIN DUMMA SILL säger jag bara! Mycket roligt tycker jag. Jag älskar verkligen att lura folk. En gång när jag och Niklas satt och drack te, så lutade jag mig fram mot Niklas och sa "Det är slut". Sen tog det ungefär 5 sekunder, och sen sa jag "Mitt te är slut". Gud va rädd han blev! Men jag tyckte ändå att det var jätteroligt.
Jag hade sovmorgon imorse igen. Jag sov till ungefär 8 sen kunde jag inte sova längre. Jag hade kunnat sova till 9 egentligen. Nu gick jag upp 8 och kunde äta frukost i lugn och ro, kolla igenom allt på datorn och sånt där. Jag tog 09:47 bussen till Rimbo och 10:15 bussen från Rimbo till Norrtälje. På bussen till Norrtälje träffade jag Fröjden själv. Elin. Vi satt och pratade lite om det vi tog upp på mötet i måndags som hon missade.
När vi kom fram till Norrtälje så gick Elin till banken och jag gick till Bobbens. Jag kunde inte vara med idag heller eftersom jag skulle träffa min nya "arbetsgivare" eller vad man ska kalla det. Henrik heter han iallafall och jag ska ha min praktik med han framöver. Han är gammal Edsbrobo och har spelat fotboll med pappa förut, och han har tydligen sett mig förut när jag var i blöjåldern. Han verkar jättetrevlig! Han har typ redan planerat att jag ska jobba med han i sommar så han har ringt till facket och ska försöka fixa massa saker som jag inte förstår mig på. Jag ska jobba med han på påsklovet har jag bestämt. Behöver lite pengar känner jag.
I skolan så fick vi visa Mia våra reningsverk och om dom fungerade. Det var ingen grupps vatten som blev helt genomskinligt, men min grupps vatten blev det renaste hon hade sett av alla klasser. Cred till oss!
Jag hade bara 2 lektioner idag och den sista lektionen var matte B. Vi började 14:10 och slutade 15:50. Jag hann igenom ganska mycket och nästa mattelektion så har vi prov. Jag typ 7 sidor kvar att gå igenom här hemma nu eftersom vi har praktik nästa vecka, sen har vi lov, sen praktik och sen är det skolvecka och då är provet. Hoppas jag får godkänt!
Efter matten så gick jag, Emma och Pulli ner på stan. Vi gick in på H&M och jag köpte ett par chinos och en tröja.Sen
tog jag 5 bussen hem till Edsbro. När jag kom hem värmde jag mat i micron och satt mig och kollade igenom alla roliga kommentarer jag hade fått på min "1a april bild". Höhö.. Sen började jag göra delprov på Road Quiz och nu har jag gjort 2 stycken sluttest. På första gick jag 35/70 rätt och på andra 52/70 rätt. MYCKET DÅLIGT! Snacka om att jag har massor kvar att lära mig.
Snart ska jag ringa Niklas. Han kommer hem imorgon från Barnens ö. Wiiho!
                                                  
Nu har jag skrivit rätt mycket, och jag har inte gjort något mer idag. Men en sak till måste jag skriva.
Gud vilket härligt väder det är ute nu! Eller inte just nu..Men på dagarna. Sol och allting! Synd att det blåser bara. Menmen.. Snart är det sommar gott folk!

Hejdå, ha en trevligt kväll!
ps. jag tycker ni ska läsa lottach.blogg.se, det är min kusin Lottas blogg. Hon har ju flyttat till Italien och jobbar på värsta lyxstallet! Hon skriver mycket om vad hon gör där, rätt kul att läsa faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0